Support Hidup Gua Sikit!

Friday, November 13, 2009

Muslim Demographics




Walaupun video demographics (klik) ni adalah dari hasil gerakan mubaligh Kristian. Fakta yang dikemukakan amat menarik untuk difikirkan.

Aku taknak ulas panjang-panjang kerana biarlah 'ahli' sahaja yang membahaskannya. Cuma sebagai seorang Muslim, terfikir jugak aku....

1. Perbezaan mazhab

2. Kemunculan pelbagai jenis lagi Kerajaan Langit, Rasul India atau Cina, Tasbih Black Metal atau Dangdut macam mana pulak nanti rupanya?

3. Nak kena pakai tauliah lagi ker? Ker best masuk-masuk mahkamah dan suratkhabar?

4. Dan macam-macam lagilah persoalan aku.


Fuh... Macam mana la nanti keturunan aku.

Namun, kesahihan fakta-fakta ini tetap disangkal seperti

Islamophobia maybe? Banyak western press menyangkal facts dalam video ni. Apa-apa pun, aku rasa puas dapat share benda ni untuk korang semua baca.

A big TQ to OFMA members that shares this.

------------------------------------------------
1 Hari 1 Entry Blog Marathon
entry #19/30
------------------------------------------------

6 comments:

Dr. Bentara on November 13, 2009 at 3:39 AM said...

bro... aku tengah baca buku History of Islam (terbitan Darussalam). Baru sampai jilid 2 bab Kerajaan Abbasiyah. Rekemended to you and every Muslims. Cumanya, 1 jilid tu 500 m/s. Ada 3 jilid. Tapi very engrossing la.

zarch on November 13, 2009 at 5:37 AM said...

Assalamualaikum sdr Speedrider, kenyataannya semua perkara tidaklah seteruk sebagaimana sesetengah pihak cuba gambarkan jika kita bandingkan penderitaan pada pihak Muslim terutama didaerah yang bergolak sesejak zaman penjajahan hingga kini. Orang cina dan India pun dapat hidup aman diMalaysia sebegitulah kami dieropa ni dan tiadalah niat pihak muslim dieropah untuk mengambil alih tanah eropah. Hanya untuk terus hidup dalam aman disamping mgamalkan hidup cara Islam dan juga menghormati hak pihak lain. Peratus yang digambarkan hanyalah untuk propaganda terutama untuk menekan hak kaum muslim yang tinggal dieropah. Dinegara Islam, agama lain boleh hidup aman mengamalkan agama mereka hatta membina tempat/tempat ibadat mereka tanpa masaalah tetapi dieropah biarpun berpremit pun susah, apatah lagi tentang kebebasab beramal seperti wanita bertudung etc...

Dan kenyataannza tiada masaalah tentang berbeza mahzab, masing/masing menghormati antara satu sama lain dan mengamalkan Islam mengikut mahzab masing/masing kerana setiapnya telah ada lengkap jilid/jilid fiqh mahzab masing/masing.

Yang utama bagaimana seseorang muslim mengamalkan agamanya seperti bersolat. ramadan dan seterusnya kerana bila kita menjadi muslim, bererti menyerah diri pada Allah, meletakan harapan pada Allah dan akhirnya meninggal dengan kalimah lailhaillallah....

speedrider on November 13, 2009 at 8:32 AM said...

@Abang Ben
Noted. tq for highlighting. Insya-Allah akan cuba cari atau order kat sini. Ni baru betul-betul punya baca sampai pengsan. Riwayat Hidup Rasulullah SAW yang saya beli 4 bulan lepas pun tak terbaca lagi. Mak yang tolong bacakan.

@zarzh
Wa'alakumussalam. Terima kasih kerana memberi komen dan menerangkan tentang keadaan kat sana. Kat macam biasa la pasal mazhab ni. Sensitif. Lain sikit ja dari orang terus kena cop Wahabi. Yang betul2 Wahabi pun ada jugak. Boleh naik pening kepala kalau bercakap dengan mereka ni. - yerlah, saya ni setahun jagung bercakap dengan jagung ranum.

Ijau D. Koceng on November 13, 2009 at 9:41 AM said...

aku tertarik dgn kenyataan gadafi tu

zan on November 13, 2009 at 11:51 AM said...

Untuk bacaan santai namun tepat ke muka orang yang fanatik tentang mazhab, wa rekemenkan novel "Imam" dari Sasterawan Negara Abdullah Hussein.

Pasal apa2 ancaman mahupun dakyah dari kafir2 di luar sana, 1400++ tahun dulu dah turun ayat kepada junjungan kita yang terjemahannya lebih kurang bertulis "sesunguhnya mereka (nasrani dan majusi) tidak akan redha kepadamu melainkan engkau tunduk kepada mereka..".

speedrider on November 14, 2009 at 1:10 AM said...

tq zan. insya-Allah aku cari nanti.

p/s: Buku SHIT orang tua aku dah hilang. Ada orang pinjam tapi buat harta. (out topic sikit) hahahaha

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin