Support Hidup Gua Sikit!

Wednesday, November 4, 2009

1 Hari 1 Penyakit




Gua taktau apa motif gua letak gambar ni. Dah lama gua snap sebenarnya, tapi taktau nak cerita apa. Kesimpulan gua, samada ia adalah kebetulan semata-mata, ataupun pakcik owner rumah tu memang true Loudness fan.

Berbalik kepada topik. Gua sedang mengalami satu penyakit yang amat kronik. Bukan gua menagih simpati, tapi saja nak cerita.

Gua sakit sejak malam Ahad. Bertambah teruk pada malam Isnin yang melayakkan gua memenangi tiket loteri bernama MC. Ok la tu. Pastu gua pegi keja hari Selasa. Memang tak sedap badan dan tak selesa langsung, yang sekali lagi melayakkan gua mendapat Sijil Simpanan Premium MC pada hari ni (Rabu).

Gua tulis ni ala-ala live blogging (memang pun). Jadi, gua pun dah lupa ni entry ke berapa 1 entry 1 hari 1 Malaysia (nanti online edit balik)

Gua update status gua kat fesbuk pun orang gelak-gelak. Tapi gua tak kisah, kena kat korang nanti, gua gelak la balik, bukan susah pun.

Bos gua pun tak percaya gua MC selang sehari, tapi nak buat macam mana, bukan gua mintak penyakit ni datang. Klinik yang gua pergi tadi pun dah bagi warning. Bukan pasal MC, tapi bomoh klinik tu cakap, kalau esok petang gua tak ok jugak, dia nak refer gua masuk hospital.

Gila ke hapa masuk hospital!!! Tapi gua agak suka sebab boleh makan free dan tengok Wonderpets.

Tapi masalah jugak. Kalau gua masuk hospital, macam mana gua nak sahut cabaran 30 hari 30 entry ni? Takpe, gua dah ada penyelesaian:

1. Review makanan hospital
2. Cerita hantu Jepun berkawad dalam wad
3. Takpun, cerita pasal misi-misi dalam wad (dont break my heart. I yew yew - Your mother said, she loves you) - sekadar selingan iklan rokok.

Lepas tu pulak...

Alamak, sambung cerita lain kali. Susah betul tengah stim-stim nak cerita, dia buat hal pulak.

(Terus membebel sambil masuk jamban kali yang ke-9 hari ni)


------------------------------------------------
1 Hari 1 Entry Blog Marathon
entry #10/30
------------------------------------------------

7 comments:

mr.kordes on November 4, 2009 at 2:04 AM said...

alamak..kena cirit2 buih ke?kah kah kah!!!rumah tu mmg fans loudness woih!hahaha...

seorangnenektua on November 4, 2009 at 6:12 AM said...

kesian, tak apa lah, kan dapat mc!
tips-

tidor lah berhampiran tandas!

Dr. Bentara on November 4, 2009 at 7:30 AM said...

sakit apa bro?

Liliyuli on November 4, 2009 at 11:09 AM said...

ko makan ape sampai kena cirit birit yg serius ni?

buh je katil sebelah jamban tu..hahaha

speedrider on November 4, 2009 at 12:32 PM said...

diarrhea atau lebih dikenali sebagai cirit birit.

Takilala on November 4, 2009 at 3:43 PM said...

telur masin, bubur, kicap, air suam dan ikan masin. lu mkn ni je bro.

Chaun Penang on November 4, 2009 at 9:33 PM said...

aku +, review pasai awek2 nurse,hehe...

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin