Support Hidup Gua Sikit!

Sunday, December 6, 2009

Sleepwalk (Penang)


Korang ni kan... Kalau aku blogging kalau ada pasal melibatkan aweks, laju jer korang nak tau. Jadi, memandangkan aku pun tak tau nak buat apa sekarang dan saja nak menambahkan info, aku tulis la sikit-sikit.

Nama Band: Sleepwalk
Base In: Penang
Tahun Ditubuhkan: 2006-2007
Line Up:
Drums: Mael
Vokal: Azlan n Renee
Bass : Azmi

Vox 1: Azlani
Vox 2: Renee
Lead Guitar: Sham (poundcake)
Bassist: Azmii
Drummer: Mael



Band Website:







Ramai la pulak kan band members Sleepwalk ni. Aku kenal sorang jer iaitu Sham (lead guitar). Kenal kat mana lagi kalau kat Forum Rockapak. Dari memula dia posting, semua orang taktau dia ni yang mana satu. Dan tekaan aku yang paling tepat... Hahahaha.. Instinct rasanya


Aku suka kalau sesuatu band tu ditubuhkan dengan ahli yang ramai. Ni pendapat peribadi aku lah. Bila ada 5-7 piece band, aku rasa macam complete band tu. Tetambah kalau ada keyboardist. Penuh jer dengar kalau tengah perform. Tak berlubang sana sini.





Perasan pulak gambar Adie dari Predicate Not Defined ada kat dalam salah satu show Sleepwalk ni. Musician Circle kat Penang aku tak sure sangat. Dan kebiasannya, ianya saling berkait kerana rata-rata semuanya member-member.




Setakat aku tengok Myspace Sleepwalk, banyak jugak show yang Sleepwalk dah performed. Tapi ada jugak yang tak update lagi, tapi diupdate di forum-forum lain.





Lagi satu, apa yang aku suka dengan sebuah Live Band. Konsepnya ialah: Boleh main semua lagu, tak terarah kepada satu genre sahaja. Ni aku suka.




Penggunaan vox berlainan jantina jugak adalah sesuatu yang bonus. Ni pertama kali aku berdepan dengan Sleepwalk semasa sessi latihan. Sham pernah ajak aku tengok show diaorang di Bukit Merah dulu, tapi time tu aku ada hal lain. Jadi, tengok sessi practice tu, adalah satu peluang untuk aku kenal lagi dengan Sleepwalk. (padahalnya tak sempat sebab boss panggil aku pergi kerja)



Sempat jugak aku perosak satu lagu.. Har har har.....
Terima Kasih Sham and Sleepwalk. Semoga korang semua akan terus maju.
Sesiapa yang berhajat nak ambil Sleepwalk untuk show apa-apa ker, bolehlah kontek diaorang terus di alamat yang aku letak di awal posting tadi.

9 comments:

Ijau D. Koceng on December 6, 2009 at 5:07 AM said...

awat xcover lagu megadeth - sleepwalker? hahaha... barula ngam

speedrider on December 6, 2009 at 12:49 PM said...

depa pernah cover dulu..
tapi taktau la pulak Sham ada record ker tak.

Nazrishae Tuan on December 7, 2009 at 10:26 AM said...

masa buat band sleepwalk, lagu megadeth tu belum kuar lagi..

sol on December 7, 2009 at 1:05 PM said...

oh ok aku dh boleh komen hahahaa.. ;p

sol on December 7, 2009 at 1:09 PM said...

tapi aku nak komen tang pesta penang punye konsert tu xleh pulak. cilakak!!

blog ko ni banned aku ke hape? wakakaakaka... ;p

speedrider on December 7, 2009 at 2:17 PM said...

taklah SOL, template blog aku neh problem sket, especially kalau pakai IE.

takper, 1 Januari 2010 ni aku akan star pakai template baru, IE dan Firefox compatible

Nazrishae Tuan on December 9, 2009 at 4:17 AM said...

thanks sebab sudi buat review ni..
rock terus!

Nazrishae Tuan on December 11, 2009 at 4:48 PM said...

Mus, Selasa depan 25 hb kul 10pm jamming lagi.. jom aa join.. tapi no recording la kali ni.. hehee.. tempat biasa apa call/sms la..

Nazrishae Tuan on December 13, 2009 at 4:32 PM said...

eh silap haribulan lak.. heheee sory.. selasa 15hb.disember bro.. jom jam. alang2 lu dah praktis..

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin