Support Hidup Gua Sikit!

Monday, April 6, 2009

Mee Udang Restoran Aur Gading, Sungai Dua




Perjumpaan terkejut tergempar ahli-ahli Forum Rockapak ni diadakan di Restoran Aur Gading, Sungai Dua. Atau lebih tepat lagi, di Titi Timbul, Sungai Dua - bersebelahan dengan Taman Desa Murni.

Restoran ni adalah pesaing kepada Mee Udang Galah Sungai Dua, tempatnya pun dekat-dekat saja, bersebelahan sungai, dipisahkan oleh Jambatan Sungai Dua. Memandangkan kami dah pernah makan di restoran di sebelah sana, maka restoran ini dipilih untuk sessi terjahan pertama. Aku pernah datang restoran ni dah 2-3 kali, tapi tak pernah la pulak makan Mee Udang dia tu. Maka, bersempena lawatan Encik Sukhairi dari Johor yang teringin nak pekena Mee Udang Sungai Dua, maka kami pun bawalah beliau ke sini.


Tak tahulah kerana lapar ataupun suasana sejuk akibat hujan yang tak henti-henti, ingatkan aku sorang jer yang rasa sedap... Rupa-rupanya Nas, Yusoff dan Farah pun berkata benda yang sama!! Bang Sukhairi ngan Bang Wan pulak diam tanpa komen (tak sedap la tu...)

Tapi kami yang kata sedap ni sebab kami membandingkan antara kedai di seberang sungai sana yang kami makan haritu. Kedai yang 'femes' tu, kuahnya 'ceroi' dan tak pekat. lain pula di Aur Gading, kuahnya pekat dan boleh terasa pecahan-pecahan ubi kentang blender (Pendek kata, memang rasa mee kuah). Aku tak tahu la samada nasib kami memang baik malam tu sebab ia sedap ataupun hari-hari lain memang rasa macam tu. Kalau maintain rasa macam kami makan tadi, insya-Allah, bolehla aku jadi pengunjung setia sebulan sekali lepas ni. Total 3 mangkuk mee yang kami makan campur air bergelas-gelas dan jugak keropok sampingan (Tumpi - macam tempeyek, kacang pedas dan kerepek pisang) semuanya berjumlah RM89.00 ataupun RM11.12 seorang untuk 8 orang kami. Berbaloi tak? Pada aku..... berbaloi sebab memang kena ngan rasa mulut aku... Sedap! Kalau orang lain datang masa tak sedap... Aku takleh nak kata apa-apalah, hahahaha



Untuk sesiapa yang tak tahu jalan ke Restoran Aur Gading, bolehla search di www.wikimapia.org sebab aku dah tolong wujudkan lokasi restoran ni dalam peta atau korang boleh jer klik di sini. Kepada yang baru nak mencuba di sini, selamat menjamu selera. Kalau dari utara nak Kuala Sepetang cari Mee Udang... Baik di sini, lebih berbaloi....



View Restoran Aur Gading in a larger map

12 comments:

Farah, said...

pantassss..tuntass....panasss... :D :D

KARKADEWA on April 6, 2009 at 4:53 AM said...

x ajak!
cis!
haha..

paiseh on April 6, 2009 at 7:53 AM said...

bape hengget dia bagi lu ni weyh?
hahahahaaa..!!

Anonymous said...

owwwhhh...
makan sesenyap erk...
bile turn kitaorg lak..??;)

❀aRaBeLLa❀ on April 6, 2009 at 1:16 PM said...

pehh mee udang galah..kecur air liur bai..huhu

speedrider on April 6, 2009 at 1:21 PM said...

Salah, Mee Udang Kertas... hehehehe
Mee udang galah kedai seberang sungai

acece on April 6, 2009 at 7:26 PM said...

hoi mus aku lapar weh...aku kfc radix pon xsampai lg..mee udang sungai dua pon xkesampaian lg

Nasrizal on April 7, 2009 at 1:30 AM said...

macam tak puas plak menghirup kuah tu...

Unknown on April 7, 2009 at 10:55 AM said...

acececeh........ Sapa kata aku dok diam tu makna dia tak sedap? Hang tak perasan ka aku makan 2x tambah......siap hirup kuah lg tu

speedrider on April 7, 2009 at 11:09 AM said...

La, awat tak habag!!!! Kalau saya tau, tambah semangkuk lagi malam tu.. lapag tau ka... huhuhuhuhuuuuuuu

Wann 9W2XW on April 8, 2009 at 9:20 PM said...

tak puaih makan weh...mula2 Farah bg udang kt aku sekog jer...hahaha..paih tu aku sambag sekog lagi..len kali kita pi pulak makan puaih2...acara menyarung jersi RK nanti..
Speed aku nk tanya PTT tu guna lagu mana?..bayag brapa sbulan,,aku pun mcm minat gak ler.. :)

speedrider on April 9, 2009 at 11:16 AM said...

Bro wan.. PTT tu ada saya dah ajar dalam blog ni. boleh klik kat sini

Saya nak link blog bro Wan, tapi taktau yang mana satu. sampai 3 blog ada...

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin