Support Hidup Gua Sikit!

Friday, January 1, 2010

RSSM: Gelaran Baru




Hari ni bermula lagi sejarah peribadi aku. - Pertama kali menyambut tahun baru di rantau orang.

Terima kasih kepada Firuz dan keluarga yang sudi menumpangkan aku. Sebenarnya aku tak plan pun nak bermalam di Seremban, tapi entah kenapa, setelah sesat di Melaka, aku rasa letih sangat-sangat. Ride di bahagian Pantai Barat terasa panas sangat cuacanya, sampai aku naik pening.

Azam Saad (azamsaad.com) telefon aku tadi. Seperti biasa, Azam yang aku kenal - lambat. Haha... Dia baru tau idea gila aku ride solo ni; dan dia entah orang yang ke berapa kata aku ni gila. Rasa macam di pam semangat baru bila Azam bagi kata-kata semangat kat aku. Katanya lagi, ada wartawan Kosmo berminat dengan cerita aku ride solo ni. Azam ni bukan boleh sangat, hahaha. Pandailah hang Azam.

Bercakap pasal ride solo ni. Teringat 2 cerita:
1. Solo ride semenanjung dengan GP100 - yang ni kena tunggu abang Lukman cerita kat blog dia; Orang Kecil Orang Besar, sebab aku takde full detail.

2. Naik banjaran Alps dengan Honda C70, gear 1 dari mula sampai habis. Mamat orang putih ni sampai hari ni taktau apa tujuan dia buat macam tu. - Cerita ni, aku dapat dari rider JB (Saiful) yang temankan aku kelmarin. Siap tunjuk gambar lagi.

Jujurnya, aku pun tak tau apa tujuan aku ride solo ni. Semua ni berlaku secara tiba-tiba...
1. Amik cuti perabih Annual Leave.
2. Beli barang-barang riding.
3. Dan akhirnya aku dah habis round East Coast, tersangkut kat Seremban, sekarang!

Terima kasih kepada kawan-kawan aku yang tak putus-putus memberikan sokongan sambil kata aku gila!

P/s: Aku mungkin tak reply sepanjang RSSM sebab aku live blogging - MMS je. Dan, ini bukan ride makan angin. Ini ride mengejar masa... Dan fuel consumption benchmarking...

4 comments:

Ijau D. Koceng on January 1, 2010 at 9:06 AM said...

lps abis RSSM ni hang kena pasang stereo system kat motor hang... nnti blh dgr cd2 metal, blh buat entry "antara penunggangan dan cd metal" hahaha...

cd ye... bkn mp3

ajie on January 1, 2010 at 11:29 AM said...

Selamat tahun bro...

SkiD on January 1, 2010 at 12:19 PM said...

Selamat Tahun Baru!!

speedrider on January 1, 2010 at 1:15 PM said...

tq semua. Selamat tahun baru

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin