Support Hidup Gua Sikit!

Wednesday, July 1, 2009

Bertukar Dan Berpusing!!




Dengan terujanya, walaupun diperli bos kerana datang super lambat ke opis hari ni, aku dan rakan-rakan penjenayah lain sempat ke Queensbay Mall kejap pada waktu lunch hour untuk membeli tiket wayang Transformers: Revenge Of The Fallen ni. Maka, kalau diikutkan statistik dan kira-kira perakaunan, Afad dah tengok 3 kali cerita ni dan Lan pulak dah tengok 2 kali cerita ni. Aku pulak akan membuat penampilan premiere dalam menonton cerita ni selepas tak dapat tengok Ahad lepas. Sebelum aku cerita lebih lanjut tentang cerita ni (walaupun sedikit basi, sebab korang dah tengok), aku nak cerita pasal benda yang aku perabis dalam usaha nak tengok gambar ni.



1. Merchandise Rasmi - Awal-awal masuk dalam Petronas, gua dah sapu. Benda-benda ni walaupun nampak sedikit murah, tapi at least sah original. Baju dan cap untuk adult semua aku sapu dengan RM9.90 setiap satu. Jadi, sesiapa yang belum sempat beli, berputih mata la jawabnya. Sebab aku dah survey banyak stesen Petronas, yang tinggal cuma cap dan baju untuk bebudak sahaja.




2. Mainan Rasmi - Huhu, sedikit childish, tapi inilah benda yang aku tunggu-tunggu selama ni. Dengan RM15.90 setiap satu, sememangnya ia lebih murah daripada yang dijual di supermarket atau Toys R' Us. Setakat ni, Bumblebee dan Starscream dah keluar, dua-dua aku dah rembat, dan menemani aku di atas meja opis aku. Tengah tunggu Megatron dan Optimus Prime pulak. Cukup satu set lagenda-lagenda Transformers akan bertarung atas meja aku nanti bila aku tension kat opis.

3. Paling gila - tengah usahakan nak dapatkan life size (actually, lebih kurang 1/4) Bumblebee poster, kuikuikui...

Okey, kesimpulannya: Hari ni, memang palat. Semua tiket Transformers sold out! Dan, aku melepas lagi. Lagi 6 orang office-mate dan bukan office-mate teruskan perjuangan menonton Ice Age 3 malam ni, aku pulak, tewas dan kecewa di pertengahan jalan..



Letih betul aku hari ni sebab tak cukup tidur. Aku tertidur atas sofa rumah abang aku dengan uniform masih melekat kemas. Makcik aku datang dengan family pun aku tak sedar, maka aku pun jadi bahan tontonan sekeluarga terbongkang atas sofa depan TV. Sedar jer dari lena yang panjang, tergerak pulak nak baca buku (sebenarnya gabra beb, apa pun tak paham pasal management neh). Aku dah sebulan bergelar student PJJ Student, tapi buku haram tak bukak lagi. Konon-konon nak baca la sikit.. Yelah, Afad ngan Shahril, hari-hari datang opis cerita pasal study, aku pulak takder masa langsung nak sembang pasal study nih..

Tapi lepas bukak 2 mukasurat modul setebal suku jengkal... Sambil ditemani lagu-lagu rock sentimental.... Maka, mata aku pun menjadi sentimental se-sentimental lagu-lagu yang aku dengar... Nak studylah konon!!!!

4 comments:

matakucing on July 2, 2009 at 8:43 AM said...

haha aku tak sempat nak ngk lagi huhu

❀aRaBeLLa❀ on July 2, 2009 at 1:06 PM said...

Afad da tengok 3 kali????? tak boleh belah betul..
Semalam lak diorang gi tengok Ice Age, sejak bile lak jadi kaki wayang nieh??

deaf-angel on July 2, 2009 at 9:03 PM said...

beb, ko boleh tolong snap ko punye cd MR BARBARIK tak?
aku nak nengok ada apa2 perbezaan tak lama ngan baru.

Dalam ada kertas kontest menang gitar tak?

speedrider on July 2, 2009 at 10:43 PM said...

@deaf,

be right away. Takder contest apa-apa. Mungkin ni versi cetakan baru.

 

Speedrider Networks Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Speedrider ©2009

Blog Widget by LinkWithin